Vali Pehlivan Mavi Bayrak Töreninde… | MERSİN MOZAİK

Vali Pehlivan Mavi Bayrak Töreninde…

Vali Pehlivan Mavi Bayrak Töreninde… mersinmozaik.com

Pehlivan, “Deniz turizmi yapmak isteniyorsa işte Akdeniz’imiz var. 321 km uzunluğunda sahilimiz var. Doğa turizmi yapmak isteniyorsa işte Toroslar’ımız. Yüz ölçümümüzün %53’ünü kaplayan ormanlarımız ve ormanlarımız içerisinde saklı, doğal güzelliklerimiz var. Kültür, tarih turizmi yapmak isteyenler için yüzlerce antik kentimiz ve tarihi eserlerimiz var. Biraz önce Kız Kalesinin de içerisinde bulunduğu Korykos Antik Kenti’ndeydik. Orada etkinlikler yaptık. Kız Kalesi gibi ziyarete açık 11 ören yerimiz var.  11 de müzemiz var. Müzelerimizde 100 binin üzerinde tarihi eser var. Bu müze ve ören yerleri Kültür turizmi yapmak isteyenler için bulunmaz fırsattır…”

Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, eşi Yıldız Pehlivan’la birlikte; Erdemli-Kumkuyu Mahallesinde yer alan Olbios Plajında, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı tarafından Mersin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, ilgili kurum kuruluşların işbirliği ve koordinasyonuyla düzenlenen ‘Mersin İl Mavi Bayrak Töreni’ne katıldı.

Programda konuşan Vali Pehlivan, deniz turizminin önemine dikkat çekerek, etkinliğin  “Bu başta turizm sektörü olmak üzere Mersin’e hayırlı olmasını diledi.

Çukurova Uluslararası Havalimanı’nın açılış için artık gün sayıldığını vurgulayan Pehlivan, yaptığı kapsamlı değerlendirmede,” Türkiye'miz cennet misali bir ülkedir. Mersin'imiz de güzel ülkemizin en nadide ve en güzel illerinden birisidir. İlimizi tanımlarken pek çok yönünü ön plana çıkartıyoruz. Çünkü o kadar çok değişik sektörde, o kadar güzel faaliyetler, hizmetler ve sahip olunan potansiyeller var ki hepsi birbiri kadar kıymetli. Bir yandan sanayiden bahsediyoruz bir yandan tarımdan bahsediyoruz. Lojistikten ve ticaretten bahsediyoruz. İlimiz için bir eğitim şehri, spor şehri, kültür şehri, tarih şehri diyoruz.

Bunlar içerisinde elbette diğer bütün sektörler ile de ilgisi olan bir özelliği de Mersin’imizin bir turizm şehri olmasıdır. Gerçekten yüksek bir potansiyele sahip. Turizm açısından İlimizi tanımlarken de o kadar çok yönü ön plana çıkıyor ki saymakla bitiremiyoruz. Seyahat etmek isteyen, yer görmek isteyen bir turist için aradığı her şeyi bulabileceği bir şehirde yaşıyoruz.

Deniz turizmi yapmak isteniyorsa işte Akdeniz'imiz var. 321 km uzunluğunda sahilimiz var. Doğa turizmi yapmak isteniyorsa işte Toroslar'ımız. Yüz ölçümümüzün %53’ünü kaplayan ormanlarımız ve ormanlarımız içerisinde saklı, doğal güzelliklerimiz var. Kültür, tarih turizmi yapmak isteyenler için yüzlerce antik kentimiz ve tarihi eserlerimiz var. Biraz önce Kız Kalesinin de içerisinde bulunduğu Korykos Antik Kenti'ndeydik. Orada etkinlikler yaptık. Kız Kalesi gibi ziyarete açık 11 ören yerimiz var.  11 de müzemiz var. Müzelerimizde 100 binin üzerinde tarihi eser var. Bu müze ve ören yerleri Kültür turizmi yapmak isteyenler için bulunmaz fırsattır.

Ören yerleri dışında da her vesile ile dile getirdiğimiz 926 tescilli antik ve tarihi değeri olan mekanlarımız var. 1.642 de tescilli yapımız var. İlimizin bu potansiyelleri saymakla bitmiyor. Bunlar içerisinde 321 kilometre sahil şeridine sahip olmamız hasebiyle elbette ki deniz turizmi de ayrı bir yer tutuyor. Sahil şeridinin de 108 kilometresi doğal koylardan oluşuyor. Toplam 41 plajımız var. Bunların da 11’ininde Mavi Bayrak var.

Mavi Bayrak 1985 yılında ilk defa Fransa'da veriliyor. 1987 yılında Avrupa ülkelerinde ve daha sonrasında diğer ülkelere, diğer kıtalara yayılıyor ve 1993 yılında ilk kez ülkemizde de Mavi Bayrak uygulaması yapılıyor. İlimizde de 2007 yılında ilk Mavi Bayrak uygulaması yapılıyor.

Türkiye'de Mavi Bayraklı iller arasında 8. sıradayız. 41 plajımızdaki 11 Mavi Bayraklı plaj sayısını ilk etapta, makul bir süre içinde %100 artışla, iki katına çıkartmak suretiyle mevcut plajların yarısının Mavi Bayrak almasını sağlamayı bugün itibari ile hedef olarak belirliyoruz. Zamanla geri kalan plajlar da bu standartlara ulaşmalıdır. Mavi Bayrak demek sadece göndere mavi bir bayrağın çekilmesi ve bırakıp gidilmesi anlamına gelmiyor. Bu uygulamanın en dikkat çeken ve bana göre en önemli özelliklerinden olan yıldan yıla güncelleniyor olması, 15 günde bir bu plajlardan su numunesi alınıyor olması ve bulunması gereken bir kısmının zorunlu bir kısmının kılavuz niteliğinde olan 33 kriterin yerine getiriliyor olmasıdır.

Bu kriterlerin yerine getirilip getirilmediğine hem bir ulusal jüri hem de uluslararası bir jüri karar veriyor. İlimiz bu kriterleri sağlayabilecek özelliğe ve potansiyele sahiptir. 11 plajımız bunu alabildiyse geriye kalan diğer plajlar da bu kriterleri sağlayabilir. Mavi bayrak alınmasındaki temel amaçlardan biri, doğayla uyumlu bir yapı oluşturmak, doğanın dengesini koruyarak çevre bilincini hakim kılmaktır.

33 kriter içerisinde gerçekten dikkat edilmesi ve uygulamada hassasiyet gösterilmesi gereken çok ince ve incelikli noktalar var. Bu plajlardan Sağlık Bakanlığımız adına İl Sağlık Müdürlüğü ekiplerimiz tarafından su numuneleri alınıyor. Kültür ve Turizm Bakanlığımız adına  İl Müdürlüğü ekiplerimiz bu sürece destek oluyor. Plajların işletilmesindeki normların belirlenmesi ve risk analizinin yapılması konusunda da Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız adına İl Müdürlüğü ekiplerimiz gerekli takibi yapıyor.
Dolayısıyla, belgeyi vermeye yetkili Türkiye Çevre Eğitim Vakfı olmakla birlikte; bir tarafı kamu kurum kuruluşları, ilgili bakanlıklarımızın ekipleri, bir tarafında bu plajları işletenler işbirliği ve koordinasyon içinde bu çalışmaları yürütüyor.

Bugün sembolik olarak epeydir yapılmayan bir etkinliği hep birlikte gerçekleştirmekteyiz. Bu vesileyle, İlimizin tarih, doğa, kültür turizmi yanında deniz turizmine de bir kere daha dikkat çekmiş oluyoruz. Turizm, dünyada her geçen gün katlanan ve büyüyen bir sektördür. Son paylaşılan rakamlara göre dünya ekonomisine yaklaşık direkt veya dolaylı olarak 10 trilyon dolar katkı turizmden sağlanıyor. İstihdamda da
toplam istihdamın %10’u yani 330 milyon istihdam sağlıyor.

Ülkemizde geçen yılın rakamlarına bakacak olursak, gelir olarak 55 milyar dolara turist sayısı olarak da 57 milyon turiste ulaştık.
Ülke olarak sağladığımız bu başarı 2022 yılı verileri ile Türkiye’mizi dünyada yabancı ziyaretçi sayısı bakımından 4. sıraya, turizm geliri bakımından da 6. sıraya yükseltmiştir.

Her geçen gün çok daha fazla insan mobilize oluyor. 1950’li yıllarda dünyadaki turizm faaliyeti içerisinde olanların sayısı 25 milyon iken pandemi öncesi yani 2019-2020 yıllarda bu rakam 1,5 milyara çıkıyor. Pandemide bir hız kaybetmekle beraber geçtiğimiz yıl sadece %4’lük eksi bir farkla o rakamlara yeniden yaklaşmıştır. Belli ki önümüzdeki dönemde turizm hareketliliği dünyada ve ülkemizde artarak devam edecek.

Turizm sektörüne ‘bacasız fabrika’ diyoruz. Biz de ülke olarak gerçekten yüksek potansiyellere sahibiz. Mersin'imizin de aynı şekilde potansiyeli çok yüksek. Turizm Tanıtım Komisyonumuzda ilgi kurum kuruluş ve sektör paydaşlarının temsilcileri ile sıklıkla bir araya gelerek yeni fikirler üretme gayreti içerisindeyiz. Tanıtıma yönelik yeni adımlar atıyoruz. Bunu Kültür ve Turizm Bakanlığımızın himayesinde 81 İl odaklı tanıtım anlayışı çerçevesinde yapıyoruz. Bundan sonra da bu çalışmalar devam edecek.

Go_MersinveGezsenMersinsosyal medya sayfalarımızı açtık.

Sosyal medya artık dünyada genel geçer bir hal aldı. Sayfalarımızı açtık. Bugün de Külkür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) koordinasyonunda, interneti çok yoğun kullanan ‘influencer’lar, ‘içerik oluşturucular’, bizimle birlikte programlara katıldı. Ayrıca İlimizdeki pek çok turistik mekanları ziyaret edip çekimler yaptılar.

Bir yandan elbette turizm sektöründeki paydaşlarımız olan otel sahipleri, işletme sahipleri, acenteler hep birlikte daha da yakın bir iletişim içinde İlimizde var olan bu turizm potansiyelini daha da fazla değerlendirecek ve turizm çıtasını daha da yukarılara çıkartacağız. İlimizi ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısını arttıracağız

Çukurova Uluslararası Havalimanımız, açılış için artık gün sayıyor. Sayın Cumhurbaşkanımız açılış gününü belirleyecekler. Havalimanımızın açılışı özellikle Turizm Bölgelerimizdeki yatırımları hareketlendirecektir.

Bu duygularla Mavi Bayrağın bu plajlarda. faydalanacak olan bütün turistlere, ziyaretçilere hayırlı olmasını diliyorum.

Bu konudaki çalışmalarından, desteklerinden dolayı başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere ilgili birimlerine ve Türkiye Çevre Eğitim Vakfı yetkililerine teşekkür ediyorum.”görüşlerini dile getirdi.

Programda; Türkiye Çevre Eğitim Vakfı Doğu Akdeniz İller Bölge Temsilcisi Doğan Karataş da bir konuşma yaptı.

Vali Pehlivan daha sonra denizin içerisinden deniz aracı ile getirilen Mavi Bayrağı plajda teslim alarak beraberinde bulunan heyet ile birlikte göndere çekti.

Programa; Vali Yardımcısı Adem Yılmaz, Erdemli Kaymakamı Aydın Tetikoğlu, İl Emniyet Müdürü Kamil Karabörk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ercan Atasoy, Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Oğuz Bavbek, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hüseyin Özgür Yalçın, İl Kültür ve Turizm Müdürü Hakan Doğanay, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı Doğu Akdeniz İller Bölge Temsilcisi Doğan Karataş, Mersin Valiliği İl Turizm ve Tanıtım Komisyonu üyeleri, TGA temsilcileri ve sosyal medya kullanıcıları, içerik üreticileri katıldı.